Catalunya -setmanari, 1907/14-

(Barcelona, 1907 – 1914)

Setmanari cultural i de pensament polític. Sortí en tres etapes: “La Cataluña” (1907-10), Cataluña (1911-12) i Catalunya (1913-14).

Inicialment en fou director Joan Torrendell, que també el finançà; posteriorment, Miquel dels Sants Oliver (1911) i Ramon Rucabado (1912), i, finalment, a partir de 1913 se’n va fer càrrec López-Picó.

Responia a la voluntat de difondre els plantejaments regionalistes i estava sota la influència de la Lliga Regionalista i especialment de Prat de la Riba. La primera època fou de difusió de les idees dels qui formaven la Solidaritat Catalana, com també de divulgació d’escrits d’intel·lectuals espanyols.

A partir de 1911 adoptà una línia marcadament noucentista, orientada per les tesis d’Eugeni d’Ors i dels joves de la Joventut Nacionalista de la Lliga. Finalment, el 1913 inicià l’etapa en llengua catalana, després d’unes dures crítiques de Josep Carner a la utilització del castellà, amb una línia més marcadament literària.

4 pensaments sobre “Catalunya -setmanari, 1907/14-

  1. Retroenllaç: Estasen i Cortada, Pere | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Rucabado i Comerma, Ramon | Dades de Catalunya

  3. Retroenllaç: Reventós i Bordoy, Manuel | Dades de Catalunya

  4. Retroenllaç: Oliva i Bridgman, Joan | Dades de Catalunya

Respondre