(Barcelona, 1730 – Madrid, 1786)
Fabricant d’indianes i químic. Era fill i successor d’Esteve Canals. L’any 1760 anà a Madrid comissionat pels fabricants d’indianes de Barcelona.
Fruit dels seus estudis sobre tints, redactà un informe favorable sobre la roja espanyola i fou nomenat director i inspector general de tints (1764), i creà a Madrid una companyia per al conreu i comerç de la roja, que s’estengué especialment per Castella la Vella-Lleó (especialment Valladolid i Mojados) i també per Andalusia i Catalunya.
En demostrar-se la seva qualitat, s’inicià l’exportació a França, Anglaterra i Holanda, que prengué un gran impuls fins als primers anys del segle XIX.
Fou un dels fundadors de la Companyia de Filats de Cotó de Barcelona (1772). El 1778 sol·licità i obtingué el títol de baró de Vall-Roja. Era membre de l’Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona.
Deixà nombroses memòries i estudis, entre els quals Recopilació de las reglas principals sobre lo cultiu i preparació de la planta anomenada roja o granza (1766), i Informe sobre la cochinilla.

Retroenllaç: Canals i Guerau, Esteve | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Guàrdia i Mates, Melcior de | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Dusai i de Fiveller, Francesc Fèlix de | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Canals i Guerau, Esteve | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Valls, Ignasi | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Vallroja, la | Dades de Catalunya