(Barcelona, 6 desembre 1702 – Cervera, Segarra, 6 gener 1744)
Religiós premonstratenc i historiador. Germà de Josep, Jaume, Francesc, Pere Joan, Marià i Ignasi. El seu nom real era Antoni. Havia estudiat humanitats amb els jesuïtes de Barcelona i a Bellpuig de les Avellanes, monestir on ingresà el 1717.
Cursà teologia a Cervera, i fou abat de Bellpuig (1728-31), sota el seu abadiat fou restaurat el temple i fou l’iniciador de la famosa escola historiogràfica avellanenca.
Després de la seva mort, per hemoptisi, i per por al contagi, foren cremats els seus treballs, entre els quals desaparegueren unes Notes per a la història del Real Monestir de Nostra Senyora de Bellpuig de les Avellanes amb que s’iniciava l’escola historiogràfica de Jaume Caresmar, Jaume Pasqual i Josep Martí.

Retroenllaç: Gener, Joan Baptista | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Finestres i de Monsalvo, Jaume | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Finestres i de Monsalvo -germans- | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Finestres i de Monsalvo, Josep | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Bellpuig de les Avellanes | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Finestres i de Monsalvo, Josep | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Finestres i de Monsalvo, Jaume | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Finestres i de Monsalvo (germans) | Dades de Catalunya