Vilabertran (Alt Empordà)

Municipi de l’Alt Empordà (Catalunya): 2,29 km2, 19 m alt, 919 hab (2017)

0alt_empordaSituat a les ribes de la riera de Galligants, entre les conques de la Muga i del Manol, al mig de la plana empordanesa, al nord i molt proper a Figueres.

Els conreus més estesos són els de cereals i farratges (secà) i d’hortalisses (regadiu), els quals, curiosament, son envoltats d’alts xiprers que els protegeixen de la forta tramuntana que pot arribar a bufar per la zona. Ramaderia bovina, ovina i porcina. Avicultura. Àrea comercial de Figueres.

El poble s’originà al voltant del monestir de Santa Maria de Vilabertran, el temple del qual és l’església parroquial; de carrers estrets i rectilinis, en els quals es poden veure cases construïdes entre els segles XV i XVI, així com la Torre d’en Reig, construcció modernista de finals del segle XIX.

Anualment s’hi celebra la Schubertiada, festival de música especialitzat en l’obra de F. Schubert (lied).

Enllaços web:  AjuntamentEstadístiquesSchubertíada

2 pensaments sobre “Vilabertran (Alt Empordà)

  1. Retroenllaç: Tapis -Figueres- | Dades de Catalunya

  2. Retroenllaç: Alt Empordà, l’ – Dades de Catalunya

Respondre