Secuita, la (Tarragonès)

Municipi del Tarragonès (Catalunya): 17,77 km2, 169 m alt, 1.676 hab (2017)

0tarragonesSituat al límit amb l’Alt Camp, a la divisòria d’aigües entre els rius Francolí i Gaià, al nord de Tarragona. El nord del terme és accidentat per alguns turons. La superfície no conreada és ocupada per pasturatge, bosc i garriga.

L’agricultura és predominantment de secà, i els principals conreus són la vinya i les oliveres, a més d’avellaners, garrofers i cereals; hi ha algunes clapes de regadiu. La ramaderia, amb granges d’aviram i de conills i la cria de porcs, complementen l’agricultura. Àrea comercial de Tarragona.

El poble és en un tossal; el retaule de l’església parroquial de Santa Maria es conserva al Museu Diocesà de Tarragona, anònim (dit del Mestre de la Secuita). El castell de la Secuita fou cedit a Santes Creus fins al segle XIX.

El municipi comprèn, a més, els pobles de l’Argilaga, les Gunyoles i Vistabella, la caseria dels Masos de la Secuita, els antics termes de la Tallada i del Pontarró i l’antiga masia de l’Albereda.

Enllaços web:  AjuntamentEstadístiques

7 pensaments sobre “Secuita, la (Tarragonès)

  1. Retroenllaç: Albereda, l’ -Tarragonès- | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Pontarró, el -Tarragonès- | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Masos de la Secuita, els | Dades dels Països Catalans

  4. Retroenllaç: Perafort (Tarragonès) | Dades dels Països Catalans

  5. Retroenllaç: Albereda, l’ | Dades de Catalunya i dels Països Catalans

  6. Retroenllaç: Argilaga, l’ | Dades de Catalunya

  7. Retroenllaç: Tarragonès, el – Dades de Catalunya

Respondre