Municipi del Solsonès (Catalunya): 128,03 km2, 834 m alt, 187 hab (2016)

Situat al límit amb l’Alt Urgell, entre els darrers contraforts de la serra d’Encies (al nord) i el sector meridional de l’altiplà del Solsonès-Segarra, entre la ribera Salada (afluent del Segre) i el Cardener (afluent del Llobregat). Abundants boscos de coníferes.
Agricultura amb conreus de secà (cereals i patates). Ramaderia (bovina, porcina i aviram). Àrea comercial de Solsona. La població, disseminada, ha disminuït des de mitjan segle XIX.
Al poble destaca la nova església parroquial de Santa Maria del Pla, al peu de l’antic castell de Lladurs. Dòlmens.
El terme comprèn, a més, els pobles de Montpolt, la Llena, Timoneda, els Torrents i Terrassola, la quadra d’Isanta, les caseries de Riard, la Cirera i Sinca, les masies i esglésies del Vilaró, Coscollola, Solanes i Vilanova d’Isanta, el santuari de Massarrúbies i les masies de Foix i la Fàbrega.
Enllaços web: Ajuntament – Estadístiques

Retroenllaç: Sinca | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Estaques, cap d’ | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Coscollola | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Vilaró, el | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Vilanova d’Isanta | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Vent, hostal del | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Terrassola | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Solanes | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Santa Maria del Pla -Solsonès- | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Massarrúbies | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Martorell, Andreu | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Cirera, la | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Solsonès, el – Dades de Catalunya