Sant Climent, aeroport de -Menorca-

(Maó, Menorca)

Aeroport, situat al sud-est de l’illa, a 4,5 km de la ciutat i a 2 del poble de Sant Climent. Oficialment hom el denomina aeroport de Menorca.

Inaugurat el març de 1969, consta d’una pista de 2.450 m de longitud i 45 m d’amplada, estació de passatgers i mercaderies, instal·lacions i serveis d’incendis, combustibles, control i protecció. Per les seves característiques tècniques permet l’aterratge de reactors de tipus mitjà i àdhuc, sota determinades condicions tècniques, dels de gran tonatge.

Les línies regulars establertes enllacen amb Barcelona, Mallorca, Madrid i Londres, i són nombrosos els vols xàrter amb Anglaterra, Irlanda, Alemanya i Holanda. Ha passat de 239.000 passatgers el 1970 a 2.605.938 passatgers, 31.804 moviments d’aeronaus i 3.244.377 tones de càrrega el 2008.

Un pensament sobre “Sant Climent, aeroport de -Menorca-

  1. Retroenllaç: Sant Lluís, aeroport de -Menorca- | Dades dels Països Catalans

Respondre