Venjança Catalana, la

(Grècia, 1305 – 1307)

Acció vindicativa. Nom amb què es coneix la lluita empresa pels almogàvers contra l’Imperi bizantí com a represàlia per l’assassinat a Adrianòpolis del seu cap, Roger de Flor, tota la seva escorta i diversos almogàvers i comerciants catalans.

Organitzada per Berenguer d’Entença i després per Bernat de Rocafort, i els altres caps almogàvers, es basà en ràtzies i saqueigs d’extrema violència que arribaren fins a les portes de Constantinoble.

Enfonsaren les seves naus al port de Gal·lípoli per evitar la temptació de fugir, i resistiren el setge de l’exèrcit romà d’Orient, al qual derrotaren, i estengueren el terror per tot l’Imperi.

Aquests fets han deixat una empremta en el folklore i les llegendes de diverses regions de Grècia, Bulgària i Albània.

6 pensaments sobre “Venjança Catalana, la

  1. Retroenllaç: Flor, Roger de | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Expedició Catalana a Orient | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Entença i de Montcada, Berenguer d’ | Dades dels Països Catalans

  4. Retroenllaç: Companyia Catalana, Gran | Dades dels Països Catalans

  5. Retroenllaç: Expedició Catalana a Orient | Dades de Catalunya

  6. Retroenllaç: Andrònic II Paleòleg | Dades de Catalunya

Respondre