Pere (V) de Sentmenat i de Ribes (Catalunya, segle XIII – 1326/28) (dit el Cavaller) Acompanyà Jaume II a Roma (1298). Assistí al setge d’Almeria i a la guerra contra Granada. Es casà amb Saurina de Torrelles, neboda de Guillem de Torrelles, bisbe d’Osca. Foren pares de Francesc (I) i de Berenguer de Sentmenat i de Torrelles.
Ramon de Sentmenat i de Ribes (Catalunya, segle XIII – Granada, Andalusia, 1308/10) Nét de Pere (III) de Sentmenat. Governador de Càller i Goceà. Morí en la guerra contra Granada. Sembla que fou el fundador de la línia dels senyors de Campsentelles i del castell-cartoixa de Vallparadís de Terrassa. Fou el pare de:
- Galceran de Sentmenat i de Centelles (Catalunya, segle XIII – segle XIV) Campsentelles fou adquirit pel seu matrimoni amb Sibil·la de Marata. El seu rebesnét fou:
Jofre de Sentmenat i de Vilafranca (Catalunya, segle XIV – 1443) Comprà Vallparadís (1432). Fou avi de:
Galceran Miquel de Sentmenat i de Saiol (Catalunya, 1480 – 1538) Es trobà a la defensa de Perpinyà (1543) i el 1496 s’uní en matrimoni amb Isabel Maria de Sentmenat, la pubilla de la línia principal d’aquest llinatge.

Retroenllaç: Sentmenat i de Torrelles (germans) | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Sentmenat i de Sentmenat (germans) | Dades de Catalunya