Barceló i Serrano, Manel

(Barcelona, 19 gener 1953 – )

Actor. El 1978 s’inicià en el teatre professional i fundà, juntament amb Pep Bou, la companyia de teatre infantil Pa de ral. El 1979 s’incorporà als Joglars per a l’espectacle L’Odissea.

El 1983 estrenà La tigressa i altres històries, monòleg que, representat al llarg de gairebé vint anys, suposà la seva consolidació com a intèrpret solista, que Shylock (2000) ha acabat de consagrar.

Ha participat en altres muntatges, com ara Fiestaristófanes (1985), Carícies (1992), La guàrdia blanca (1993), o El gos del tinent (1998).

És també autor d’espectacles com ara Quatre i repicó (1981) o Cabaret per a la guerra de Bòsnia (1995), ambdós premiats amb l’Aplaudiment Sebastià Gasch.

Ha treballat en cinema a La quinta del porro, de Francesc Bellmunt (1980), i en sèries de televisió com ara Sitges o Laberint d’Ombres, produïdes per Televisió de Catalunya.

Respondre