Vilaverd (Conca de Barberà)

Municipi de la Conca de Barberà (Catalunya): 12,61 km2, 269 m alt, 440 hab (2017)

0concaSituat a la dreta del Francolí, entre el riu Brugent (límit meridional) i el barranc de la Vall (límit septentrional), a l’entrada del congost de la Riba, i accidentat pels contraforts occidentals de les muntanyes de Prades, a l’extrem meridional de la comarca, al límit amb l’Alt Camp. El territori és ocupat en bona part per la garriga, el pasturatge i el bosc.

L’agricultura ocupa poc menys d’una quarta part del territori; hi predominen els conreus de secà (vinya, cereals, oliveres i ametllers) sobre els de regadiu (hortalisses i patates). Hi ha avicultura amb escorxador i dins el terme es troben diverses guixeres. Àrea comercial de Montblanc. Població en descens.

La vila és a la dreta del Francolí; l’església parroquial és dedicada a sant Martí. Prop de la població hi ha el santuari marià de Montgoi, de base gòtica.

Enllaços web:  AjuntamentEstadístiques

4 pensaments sobre “Vilaverd (Conca de Barberà)

  1. Retroenllaç: Cartañà i Inglès, Josep | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Brugent, riu -Camp de Tarragona- | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Cartañà i Inglès, Josep | Dades de Catalunya

  4. Retroenllaç: Conca de Barberà, la | Dades de Catalunya

Respondre