Prats i Sansor (Baixa Cerdanya)

Municipi de la Baixa Cerdanya (Catalunya): 6,57 km2, 1.124 m alt, 232 hab (2017)

0baixa_cerdanya(o Prats i Sampsor)  Situat a la riba esquerra del Segre, al peu de la Tosa d’Alp, entre la Batllia i la resta de la Cerdanya, al peu de la muntanya inferior del Moixeró. Els antics boscs de roure han estat substituïts en bona part per plantacions de coníferes.

Agricultura amb cereals de secà (blat, ordi, civada i sègol) i farratges. La ramaderia és una important font d’ingressos municipal; bestiar boví i porcí. Al sud de Sansor hi ha unes mines de lignit en explotació. El turisme i la funció residencial hi pren cada cop més rellevància.

El dos nuclis més importants del terme són els pobles de Prats de Cerdanya (format pels nuclis de Capdevila i el Barri), cap del municipi, i el de Sansor; hi ha també el santuari de Sant Salvador de Predanies (segles XI-XII) i la urbanització del Pla.

Enllaços web:  AjuntamentEstadístiques

6 pensaments sobre “Prats i Sansor (Baixa Cerdanya)

  1. Retroenllaç: Sampsor * | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Predanies * | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Sonsor * | Dades de Catalunya

  4. Retroenllaç: Sant Salvador de Predanies | Dades de Catalunya

  5. Retroenllaç: Sansor | Dades de Catalunya

  6. Retroenllaç: Baixa Cerdanya, la | Dades de Catalunya

Respondre