Malla (Osona)

Municipi: 11,01 km2, 580 m alt, 267 hab (2016)

Situat al centre de la plana de Vic, a l’esquerra del Gurri, afluent del Ter, al sud de Vic. A la zona muntanyosa, a l’oest, accidentat pel serrat del Vilar, hi ha pinedes, alzinars i rouredes.

Economia agrícola de secà (cereals d’hivern i farratge). La ramaderia hi és important: bestiar boví, oví i porcí; també hi ha cria d’aviram. La població, que tendeix a disminuir, es troba disseminada en masies de gran tradició i interès arquitectònic, com les Vinyes, el Ricard, la Font, el Bolló o el Prat.

El poble és dominat per l’església parroquial de Sant Vicenç, romànica del s XI, amb tres absis, el major dels quals és destruït. Dins el terme, al puig de Castelló, es troben les ruïnes de l’antic castell de Malla.

El municipi comprèn, a més, les quadres del Ral i de Torrellebreta, el veïnat de l’Albanell i la masia d’Aigüespartides. Àrea comercial de Vic.

Enllaços web: AjuntamentEstadístiques

5 pensaments sobre “Malla (Osona)

  1. Retroenllaç: Albanell, l’ | Dades de Catalunya i dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Aigüespartides | Dades de Catalunya i dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Albanell i Vila, Joaquim | Dades de Catalunya

  4. Retroenllaç: Forner, Jaume | Dades de Catalunya

  5. Retroenllaç: Osona – Dades de Catalunya

Respondre

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s