Castell de Vilamalefa (Alt Millars)

Municipi de l’Alt Millars (País Valencià): 37,7 km2, 808 m alt, 105 hab (2014)

(cast: Castillo de Villamalefa) Situat a la zona de parla castellana del País Valencià i estès en gran part per la vall del Vilamalefa, afluent del Millars per la dreta, al sud de Penyagolosa. Gran part del territori és cobert per garriga (en part, de propietat comunal), i algunes extensions de pinedes.

La base de l’economia local és l’agricultura de secà (cereals, vinyes i oliveres), complementada pel regadiu i la ramaderia (ovina), activitats que tanmateix no han pogut evitar el progressiu despoblament. Àrea comercial de Castelló de la Plana.

La vila, d’origen islàmic, és a l’esquerra del riu, sobre un petit turó, al peu de l’antic castell de Vilamalefa, islàmic; l’església parroquial de Sant Pere és del segle XVIII.

El municipi comprèn, a més del poble de Cedraman, i un gran nombre de caserius i de masos aïllats, la majoria despoblats.

Enllaç web: Ajuntament

4 pensaments sobre “Castell de Vilamalefa (Alt Millars)

  1. Retroenllaç: Alt Millars, l’ | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Vilamalefa, castell de | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Cedramán | Dades dels Països Catalans

  4. Retroenllaç: Castillo de Villamalefa * | Dades dels Països Catalans

Respondre