Xammar, Francesc

(Barcelona, segle XVII)

Polític. Pertanyia a la categoria aristocràtica dels donzells. Era membre del Consell de Cent. El representà en nombrosos actes i delegacions de la vida política municipal.

Resultà elegit conseller tercer de Barcelona el 1632. Particularment intensa fou la seva intervenció en els debats sobre l’impost dels quints (1634-35). El 1637 fou conseller segon de la ciutat. També fou elegit cònsol de Llotja. Participà també molt a les converses i peticions per a la repressió del contraban (1639).

El 1640, durant la detenció del diputat militar Tamarit, en protestà en nom del Consell davant el virrei comte de Santa Coloma. Secundà les autoritats catalanes durant la guerra dels Segadors. Continuà exercint missions de representació.

Fou delegat de la ciutat per donar la benvinguda, a l’Hospitalet, al virrei francès La Mothe (1642), i per visitar a bord d’una galera el duc de Breze (1643).

Respondre