Pascual de Sans, Ramon

(Barcelona, 1942 – )

Físic. Fill de Josep Pascual i Vila i germà d’Àngels i de Pere. Es llicencià a la Universitat de Barcelona (1963) i es doctorà a la de València (1966).

Fou becari al Centre Internacional de Física Teòrica de Trieste (1967) i treballà al CERN, al Laboratori de Física Teòrica d’Orsay i al Laboratori Rutherford d’Oxford.

Fou catedràtic de física a les universitats de Saragossa, Autònoma de Madrid i Autònoma de Barcelona. Ha estat director general d’ensenyament universitari de la Generalitat de Catalunya (1980-83) i rector de la Universitat Autònoma de Barcelona (1986-1990).

El seu camp de treball abasta, especialment, la mecànica quàntica i la teoria de partícules elementals. Ha publicat força articles en revistes científiques d’arreu del món.

L’any 1990 encapçalà el grup de científics que proposaren la construcció d’un sincrotró a Catalunya, projecte que cristal·litzà en la seva aprovació (2002) i en la inauguració del sincrotró de font de llum Alba, el 2010, del qual Pascual ocupà la presidència de la comissió executiva.

L’any 2011 rebé la Creu de Sant Jordi.

3 pensaments sobre “Pascual de Sans, Ramon

  1. Retroenllaç: Pascual de Sans, Pere | Dades de Catalunya

  2. Retroenllaç: Pascual de Sans, Àngels | Dades de Catalunya

  3. Retroenllaç: Pascual i Vila, Josep | Dades de Catalunya

Els comentaris estan tancats.