Àneu, vall d’

(Pallars Sobirà)

Alta conca de la Noguera Pallaresa, des de la gorja de Montgarri fins a Escaló, lloc on el riu es fica en un estret congost.

Té 300 km2 i està formada per la vall principal i les valls afluents (valls de la Bonaigua, d’Espot i Escart, a la dreta, i vall d’Unarre, a l’esquerra).

L’altitud oscil·la entre els 850 i els 950 m a la riba dels rius i entre els 1.700 i els 3.000 m a les muntanyes que l’envolten (massissos dels Encantats i Campirme).

El sector més característic és el del Pla d’Esterri, on els gels quaternaris excavaren una àmplia cubeta de 5 km de llarg i 2 d’ample.

El clima té un alt grau d’humitat, que possibilita l’existència d’importants boscos de pins (pi negre i pi roig), avets i petits rodals de bedolls.

El centre més important és Esterri d’Àneu.

61 pensaments sobre “Àneu, vall d’”

  1. Retroenllaç: Llort, castell de | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Llavorre | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Guingueta, la | Dades dels Països Catalans

  4. Retroenllaç: Guingueta d’Àneu, la (Pallars Sobirà) | Dades dels Països Catalans

  5. Retroenllaç: Gola, estany de la | Dades dels Països Catalans

  6. Retroenllaç: Gilarén | Dades dels Països Catalans

  7. Retroenllaç: Gerber, estany | Dades dels Països Catalans

  8. Retroenllaç: Forn, coma del | Dades dels Països Catalans

  9. Retroenllaç: Esterri d’Àneu (Pallars Sobirà) | Dades dels Països Catalans

  10. Retroenllaç: Espot (Pallars Sobirà) | Dades dels Països Catalans

  11. Retroenllaç: Escaló | Dades dels Països Catalans

Respondre