Montgai (Noguera)

Municipi de la Noguera (Catalunya): 28,94 km2, 286 m alt, 636 hab (2017)

0nogueraSituat a la baixa Noguera, al límit amb l’Urgell, al peu de la serra de Bellmunt, a la riba esquerra del riu Sió, afluent del Segre, el terme s’estén a banda i banda del riu.

La base de l’economia local és l’agricultura de regadiu, alimentat pel canal d’Urgell i per diverses sèquies, que produeix conreus de cereals (sobretot blat), oliveres i vinya, i també fruiters. La ramaderia (prinicipalment bestiar porcí, i també boví i oví), l’avicultura, els conills i la indústria de maquinària agrícola, complementen l’economia. Àrea comercial de Balaguer.

El poble és a l’esquerra del riu Sió, dominat per l’església parroquial de l’Assumpció, del segle XVIII, amb una façana barroca, i per l’antic castell de Montgai.

A l’altra banda del riu, aturonat, hi ha el poble de Butsènit d’Urgell.

Enllaços web:  AjuntamentEstadístiquesFira de Màgia

7 pensaments sobre “Montgai (Noguera)

  1. Retroenllaç: Camarasa, marquesat de | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Camarasa, marca de | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Butsènit d’Urgell | Dades dels Països Catalans

  4. Retroenllaç: Tafalla, molí de | Dades de Catalunya

  5. Retroenllaç: Quadreta, la | Dades de Catalunya

  6. Retroenllaç: Flix | Dades de Catalunya

  7. Retroenllaç: Noguera, la – Dades de Catalunya

Respondre