Societat Castellonenca de Cultura

(Castelló de la Plana, 1919 – )

Entitat. Fundada per un grup d’erudits, escriptors i artistes, amb la finalitat d’impulsar la investigació i la publicació de treballs històrics, literaris, etc. Tant els seus membres com les seves publicacions, bé que oberts a tot el País Valencià i a l’exterior, s’han limitat preferentment a la regió de Castelló.

Des de la fundació fins a la guerra civil aplegà el bo i millor de la intel·lectualitat del nord del País Valencià i esdevingué una de les entitats més sòlides i fecundes en el seu camp. El 1932 convocà l’Assemblea d’Escriptors Valencians que adoptà les normes gramaticals de l’Institut d’Estudis Catalans.

El “Boletín” de la societat, publicat des de la fundació i només interromput per la guerra civil, és una de les revistes erudites valencianes més importants. Cal afegir-hi més de 200 títols entre llibres i opuscles.

Enllaç web: Societat Castellonenca de Cultura

3 pensaments sobre “Societat Castellonenca de Cultura

  1. Retroenllaç: Carreras i Balado, Ricard | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Boletín de la Sociedad Castellonense de Cultura | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Artola i Tomàs, Bernat | Dades dels Països Catalans

Respondre