(Pollença, Mallorca Tramuntana)
Caseria i centre turístic, al nord del terme, vora la profunda cala de Sant Vicent, oberta a la costa septentrional de l’illa, entre els promontoris de la punta de les Coves Blanques (extrem de la serra de Sant Vicent, que culmina a 480 m alt), i el morro de Bóquer (format per la serra del Cavall Bernat), a ponent de la península de Formentor. És la continuació dins la mar de la vall de Sant Vicent, que procedeix de Pollença.
El nucli turístic és establert al voltant de les tres petites cales (cala de les Barques, cala Clara i cala Molins, les dues darreres separades pel promontori de la Torre o punta dels Ferrers) que formen la colàrsega de la cala.
Fins a mitjan segle XX hi havia un petit nucli de pescadors, visitat i pintat per diversos artistes (entre els quals Anglada i Camarasa, Cittadini i Montenegro, que s’hi instal·laren); a partir del 1950 esdevingué un important centre turístic: el 1970 hi havia 128 apartaments i cases d’estiueig, i diversos hotels. L’església (la Mare de Déu del Carme) fou erigida el 1946.
Sant Vicent era una antiga alqueria (que conservà fins a la conquesta aquest nom mossàrab), atorgada als templers.
Per tal de protegir-se de les incursions dels pirates turcs i berbers, els pagesos de la vall de Sant Vicent sol·licitaren el 1570 la construcció de la torre de Sant Vicent damunt la punta dels Ferrers (o de la Torre), feta el 1571 i enderrocada el 1952.

Retroenllaç: Estremer, cala | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Coves Blanques, punta de les | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Cornavaques, serra de | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Cavall Bernat, serra del -Mallorca- | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Calvari, el | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Cala de Sant Vicent * | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Bóquer | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Talaia, racó de sa -Mallorca- | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Sant Vicent, necròpolis de la cala de | Dades dels Països Catalans