Alboraig (Foia de Bunyol)

Municipi de la Foia de Bunyol (País Valencià): 27,36 km2, 320 m alt, 1.185 hab (2014)

(cast: Alborache) A la zona de llengua castellana del País Valencià. Està situat a la part més baixa i plana de la vall del riu de Bunyol. La part més muntanyosa, els vessants septentrionals de la serra de Dosaigües, és coberta de pinedes i brolla de romaní.

La base de l’economia local és l’agricultura de secà (garrofers, oliveres, vinya i cereals), que ocupa principalment la part septentrional del terme. El regadiu, la ramaderia (ovina) i la indústria paperera completen les activitats econòmiques. Els indrets no conreables són dedicats al pasturatge. Àrea comercial de València.

El poble és situat damunt un tossal, a la dreta del riu de Bunyol. Després de l’expulsió dels moriscs, el seu senyor, el comte de Bunyol, atorgà carta de població el 1611. Fou anex de Setaigües fins al 1794.

6 pensaments sobre “Alboraig (Foia de Bunyol)

  1. Retroenllaç: Foia de Bunyol, la | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Alzira, governació d’ -1707/1833- | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Alborache * | Dades dels Països Catalans

  4. Retroenllaç: Bunyol, comtat de | Dades dels Països Catalans

  5. Retroenllaç: Alzira, governació d’ | Dades de Catalunya i dels Països Catalans

  6. Retroenllaç: Alborache | Dades de Catalunya i dels Països Catalans

Respondre