(Ciutat de Mèxic, Mèxic, 1960 – )
Revista en català, ideològica, cultural i política. Fundada amb el nom d’“Horitzons”, estretament relacionada amb el PSUC, el 1962 adoptà el nom actual. De periodicitat trimestral i confinada a la clandestinitat, durant el franquisme estigué domiciliada a Mèxic, a càrrec dels catalans exiliats.
Els primers números s’editaren totalment a Mèxic, però a partir del número 9, les planxes per a la publicació es preparaven a França i després s’imprimien clandestinament a Catalunya fins que la revista fou legalitzada el 1977.
A Mèxic la dirigí Francesc Vicens i, quan s’establí la redacció a Catalunya, Manuel Sacristán. Han estat col·laboradors de la revista en les seves diferents èpoques importants escriptors i dirigents polítics.
Ha tractat amb preferència temàtiques relacionades amb la realitat social catalana, i la qüestió nacional, per bé que cal destacar, també, les col·laboracions de crítica literària. A l’òptica marxista de la revista s’hi han afegit darrerament altres corrents intel·lectuals.
El 1993 el PSUC i Iniciativa per Catalunya crearen la Fundació Nous Horitzons, a la qual restà vinculada la revista. El 1996 n’havien sortit 142 números i tenia un tiratge d’uns tres mil exemplars.