Sant Joan i Llobregat, Nicolau de

(Catalunya, segle XVII – segle XVIII)

Cavaller. Era capità de la Coronela barcelonina el 1684.

El 1713 assistí a la Junta de Braços reunida a Barcelona, on tingué un paper molt important a les sessions dels Braç Militar. Ell hi féu el primer discurs, amarat de patriotisme però partidari de la submissió a Felip V per creure que la resistència singular era inútil i que calia estalviar vides.

La proposició serví de base als votants contraris a la resistència, que triomfaren en primera volta però foren després batuts en revotació pels qui preconitzaven la defensa. Fou un dels que signaren una protesta per la revotació.

Tot i aquesta voluntat pacifista i d’haver-la destacada públicament, restà a Barcelona durant el setge de 1713-14 i encara, en aquest període, fou dels aristòcrates que ingressaren al Consell de Cent.

Respondre