Pascó i Mensa, Josep

(Sant Feliu de Llobregat, Baix Llobregat, 1855 – Barcelona, 23 juny 1910)

Dibuixant i decorador. Es formà a l’Escola de Belles Arts de Barcelona al taller de l’escenògraf Josep Planella.

Treballà al taller del Teatro Real de Madrid i adquirí una gran anomenada en el camp de l’escenografia. També fou molt apreciat com a decorador; s’encarregà de la decoració del Teatre Nacional de Mèxic.

Col·laborà, com a dibuixant, a la “Il·lustració Catalana”, on signava amb el pseudònim de Brisa. Així mateix, destacà com a cartellista i il·lustrador d’obres.

Fou premiat amb la medalla d’Or a les exposicions universals de Barcelona (1888) i París (1889).

Fou el pare de Patrici Pascó i Vidiella (Barcelona, 1878 – Catalunya, segle XX)  Dibuixant. Obtingué diversos premis. Féu dibuixos d’ornamentació per al setmanari “Cu-cut!”. Realitzà treballs notables per a aplicacions decoratives.

2 pensaments sobre “Pascó i Mensa, Josep

  1. Retroenllaç: Farré i París, Anton | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Cercle del Liceu | Dades dels Països Catalans

Els comentaris estan tancats.