(Portugal, 1490 – Barcelona, 1554)
Pintor. Va treballar en col·laboració amb Nicolau de Credença i amb el portuguès Henrique Fernandes. És un dels pocs artistes d’estil renaixentista a la Catalunya del segle XVI.
Va acabar el retaule de l’església del Pi, començat per Joan de Borgonya, i pintà el monumental retaule de Sant Martí de Capella (1527). Altres obres seves fetes en col·laboració són el retaule de Sant Genís de Vilassar de Dalt, no conservat, i el retaule de l’hospital de Sant Server (1541-42).
En són obra personal els retaules de Sant Eloi dels Argenters i el de la Pietat de l’església parroquial de Sant Just de Barcelona. Ambdues obres reprodueixen sense geni però amb gran habilitat l’estil romà de les primeres dècades del segle XVI.

Retroenllaç: Fernandes, Henrique | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Credença, Nicolau (I) de | Dades dels Països Catalans
Retroenllaç: Requesens (varis/es) | Dades de Catalunya