(Terrassa, Vallès Occidental, 1876 – 1951)
Pintor. Format a l’acadèmia Baixas de Barcelona i a Llotja. En morir el seu pare hagué de deixar els estudis per a portar amb el seu germà Pere el taller de decoració familiar de Terrassa.
Exposà individualment sovint a Barcelona i a Terrassa, i participà en exposicions oficials de Barcelona i Madrid. El 1914 fou cofundador del gremi d’artistes de Terrassa, on fou professor de dibuix a l’Escola Municipal d’Arts i Oficis.
Bàsicament paisatgista, són escenaris freqüents dels seus quadres els voltants de Mura, la Mata (Bages) i el Montseny, a part, naturalment, Terrassa. El seu estil, amant de llums properes al crepuscle, s’apropa al de Joaquim Vancells.
Com a muralista pintà a l’oratori particular del senyor Badrinas i a l’església del Sant Esperit de Terrassa. Col·laborà en la restauració de Sant Pere i de la cartoixa de Vallparadís, a la mateixa ciutat.

Retroenllaç: Viver i Aymerich, Pere | Dades de Catalunya