(Barcelona, 20 març 1927 – 12 desembre 2007)
Pintor i escultor. Un dels grans exponents de l’art contemporani en els dos vessants figuratiu i abstracte. Format a l’Escola d’Arts i Oficis de Barcelona, exposà per primera vegada a Barcelona (1948) i col·laborà en la revista “Dau al Set”. Participà en les biennals de Säo Paulo (1952 i 1957), Alexandria (1955) i Venècia (1958 i 1962).
Després d’una primera etapa figurativa i popular, la seva obra derivà vers un informalisme que explora les capacitats expressives de la matèria, carregats d’una significació màgica o poètica. Artista polifacètic, a més d’obres de cavallet, és autor de murals, cartells, tapissos, escultures i decorats teatrals i vestuaris d’obres de García Lorca, Albertí i Lope de Vega.
Ha col·laborat amb arquitectes adaptant a les estructures funcionals elements pictòrics o escultòrics (edifici de Coderch a la Barceloneta). Premi Ciutat de Barcelona (1981), Premi Nacional d’Arts Plàstiques el 1982. El 1994 inaugurà a Agramunt l’Espai Guinovart, centre d’exposició i ajut per a artistes contemporanis.
Retroenllaç: Salvat-Papasseit, Joan | Dades de Catalunya