Municipi: 32,74 km2, 920 m alt, 176 hab (2016)
Situat al límit amb el Solsonès, la riera de Castellar drena part del terme. El relleu és accidentat pels rasos de Peguera i les serres de Queralt i dels Lladres; hi ha boscs de pi roig i prats naturals.
La vida econòmica del municipi és agrícola de secà per al consum local (patates, blat i farratges) i ramadera (bestiar boví, destinat a la producció de llet, i oví).
El poble, a la dreta de la riera de Castellar, és format per l’església parroquial de Sant Vicenç, romànica, i algunes masies.
Dins el terme hi ha els pobles de Llinars de l’Aiguadora (centre administratiu) i Espinalbet, les esglésies de Sant Llorenç dels Porxos i de Santa Coloma de Can Cabra, els santuaris de la Mata i de Corbera, l’antiga quadra de Sorribes i l’estació d’esquí dels rasos de Peguera. Al pla de Campllong hi ha les restes del Pi de les Tres Branques, on cada any, pel juliol, hi té lloc una trobada en defensa de la identitat dels Països Catalans. Àrea comercial de Berga.
Enllaços web: Ajuntament – Estadístiques
Retroenllaç: Sorribes -Castellar- | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Santa Coloma de Can Cabra | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Sant Martí de les Canals de Catllarí | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Sant Llorenç dels Porxos | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Porxos, els | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Pi de les Tres Branques, el | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Mata, la | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Estela, cogulló d’ | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Espinalbet | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Corbera | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Campllong | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Berguedà, el | Dades de Catalunya