Alcarràs (Segrià)

Municipi del Segrià (Catalunya): 114,29 km2, 137 m alt, 9.297 hab (2016)

0segriaSituat a la dreta del Segre, al límit amb l’Aragó.

Regat per sèquies i canals provinents del canal d’Aragó i Catalunya, la seva agricultura és, bàsicament, de regadiu: cereals, farratges i arbres fruiters. També és important la ramaderia de bestiar porcí, boví i oví i l’aviram, eix d’una fira ramadera que té lloc el 28 d’agost. L’aigua d’Alcarràs, clorurada sòdica i ferruginosa, indicada per a malalties de la pell i de la nutrició, hi ha estat objecte d’explotació.

El terme municipal comprèn, a més, els llogarets i antics termes de Montagut i de Vallmanya, on hi ha una casa senyorial del segle XVII, peces de ceràmica romana i algunes sepultures megalítiques.

Àrea comercial de Lleida.

L’any 2022 el municipi és va fer famós per la pel·lícula Alcarràs de Carla Simón, que va guanyar molts premis i va atraure molt turisme a la zona.

Enllaços web:  AjuntamentEstadístiquesCircuit d’AlcarràsAssociació Excursionista l’AspardenyaInstitut

3 pensaments sobre “Alcarràs (Segrià)

  1. Retroenllaç: Alcarràs, sèquia d’ | Dades de Catalunya

  2. Retroenllaç: Santcliment | Dades de Catalunya

  3. Retroenllaç: Segrià, el – Dades de Catalunya

Respondre

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s