Municipi del Segrià (Catalunya): 114,29 km2, 137 m alt, 9.297 hab (2016)
Situat a la dreta del Segre, al límit amb l’Aragó.
Regat per sèquies i canals provinents del canal d’Aragó i Catalunya, la seva agricultura és, bàsicament, de regadiu: cereals, farratges i arbres fruiters. També és important la ramaderia de bestiar porcí, boví i oví i l’aviram, eix d’una fira ramadera que té lloc el 28 d’agost. L’aigua d’Alcarràs, clorurada sòdica i ferruginosa, indicada per a malalties de la pell i de la nutrició, hi ha estat objecte d’explotació.
El terme municipal comprèn, a més, els llogarets i antics termes de Montagut i de Vallmanya, on hi ha una casa senyorial del segle XVII, peces de ceràmica romana i algunes sepultures megalítiques.
Àrea comercial de Lleida.
L’any 2022 el municipi és va fer famós per la pel·lícula Alcarràs de Carla Simón, que va guanyar molts premis i va atraure molt turisme a la zona.
Enllaços web: Ajuntament – Estadístiques – Circuit d’Alcarràs – Associació Excursionista l’Aspardenya – Institut
Retroenllaç: Alcarràs, sèquia d’ | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Santcliment | Dades de Catalunya
Retroenllaç: Segrià, el – Dades de Catalunya