Macip i Navarro, Joan

(València, vers 1510 – Bocairent, Vall d’Albaida, 21 desembre 1579)

“Joan de Joanes”  Pintor. Fill de Vicent Macip. Juntament amb Morales, és un dels més afortunats creadors de temes religiosos del Renaixement espanyol; menys precís que el seu pare en les formes, prefereix un cert esfumat, que dóna a les seves figures una típica blanesa leonardesca.

Té un colorit lluminós i, en general, reacciona contra els efectes de perspectiva arquitectònica propis del principi de segle, mentre que el paisatge és un element decoratiu més, sense el caràcter narratiu del segle anterior.

Un dels temes que representà amb més freqüència és el Sant Sopar, de la qual es conserven diverses versions, totes amb una certa influència de la de Leonardo de Milà. Un altre tema molt repetit és el del Salvador Eucarístic, representació de Crist, de mig cos, amb la Sagrada Forma a la mà dreta i el Sant Grial a l’esquerra.

Fou també un dels pintors renaixentistes marians més importants, amb obres com l’Assumpció de la Mare de Déu, la Immaculada i la Coronació. Altres obres seves són Les esposalles místiques del venerable Agnesi, la sèrie de La vida de Sant Esteve, pintada per a l’església d’aquesta devoció a València i l’excel·lent retrat de Lluís de Castella, senyor de Bicorp.

L’obra de Macip exercí una gran influència a la pintura valenciana del segle XVI. Al seu taller, que continuà actiu després de la seva mort, treballaren els seus fills Dorotea i Margarida Joanes i Vicent Joan Macip.

20 pensaments sobre “Macip i Navarro, Joan

  1. Retroenllaç: Llorenç, Cristòfor -pintor, s. XVII- | Dades dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Joanes, Dorotea / Margarida | Dades dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Joan de Joanes * | Dades dels Països Catalans

  4. Retroenllaç: Igual i Úbeda, Antoni | Dades dels Països Catalans

  5. Retroenllaç: Giner i Vidal, Carles | Dades dels Països Catalans

  6. Retroenllaç: Garcia i Mas, Marià | Dades dels Països Catalans

  7. Retroenllaç: Gamborino, Miquel | Dades dels Països Catalans

  8. Retroenllaç: Font de la Figuera, la (Costera) | Dades dels Països Catalans

  9. Retroenllaç: Factor i Estanya, Pere Nicolau | Dades dels Països Catalans

  10. Retroenllaç: Estruch i Martínez, Antoni Josep | Dades dels Països Catalans

  11. Retroenllaç: Esteve -varis bio- | Dades dels Països Catalans

  12. Retroenllaç: Dorpa, Pere | Dades dels Països Catalans

  13. Retroenllaç: Benissa (Marina Alta) | Dades dels Països Catalans

  14. Retroenllaç: Vilanova i Pizcueta, Francesc de Paula | Dades dels Països Catalans

  15. Retroenllaç: Sogorb-Castelló de la Plana, bisbat de | Dades dels Països Catalans

  16. Retroenllaç: Salvador, el -Plana Baixa- | Dades dels Països Catalans

  17. Retroenllaç: Masip i Navarro, Joan * | Dades dels Països Catalans

  18. Retroenllaç: Macip, Vicent Joan | Dades dels Països Catalans

  19. Retroenllaç: Macip, Vicent | Dades dels Països Catalans

  20. Retroenllaç: Macip, Dorotea i Margarida * | Dades dels Països Catalans

Respondre