Nadal i Oller, Jordi

(Cassà de la Selva, Gironès, 14 març 1929 – Barcelona, 8 desembre 2020)

Historiador. Des del 1956 fou ajudant de la càtedra d’història econòmica a la Facultat de Ciències Econòmiques de Barcelona. A la mort de Vicens i Vives, el 1960, ocupà la plaça de professor d’història econòmica d’Espanya i, des del 1962, d’història econòmica mundial. Catedràtic a partir de l’any 1967, ha exercit, successivament, a València i a Barcelona.

Membre de l’Associació Internacional per a l’Estudi Científic de la Població i de la Comissió Internacional per a l’Estudi de les Estructures Socials i dels Moviments Socials. Ha assistit a nombrosos congressos internacionals i ha col·laborat en revistes com “Hispania”, “Estudios de Historia Moderna”, “Índice Histórico Español”, etc.

Entre les seves obres figura la que va publicar amb Emili Giralt l’any 1960 La population catalane de 1553 à 1717, així com La población española (siglos XVI al XX) (1966) i El fracaso de la Revolución industrial en España, 1814-1913 (1975). És també autor del pròleg del llibre Població i societat a l’àrea catalana (1965), de Joaquim Maluquer i Sostres, i col·laborador de l’obra col·lectiva Un segle de vida catalana.

L’any 1997 fou distingit amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya.

Un pensament sobre “Nadal i Oller, Jordi

  1. Retroenllaç: Nadal i Oller, Lluís | Dades de Catalunya

Respondre

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s