Arxiu d'etiquetes: els Poblets

Setla i Mira-rosa

(els Poblets, Marina Alta)

Antic municipi: 2,62 km2, amb la capital al poble de Setla dels Llocs, que el 1971 formà l’actual, amb l’annexió del terme de Miraflor.

Setla dels Llocs

(els Poblets, Marina Alta)

Poble (14 m alt) i capital de l’antic municipi de Setla i Mira-rosa. Situat al litoral mediterrani a les riba esquerra del Girona, aigua avall de Mira-rosa.

Els tres pobles formaven una sola jurisdicció dins el marquesat de Dénia i eren anomenats els Llocs. Lloc de moriscs de la fillola d’Ondara, tenia 22 focs el 1609.

Mira-rosa

(els Poblets, Marina Alta)

(o Benarrosa)  Poble, a l’esquerra del riu Girona, aigua amunt de Setla dels Llocs i enfront de Miraflor. Els tres pobles formaven una sola jurisdicció dins el Marquesat de Dénia i eren anomenats els Llocs.

L’església del Salvador depèn eclesiàsticament de la del Verger.

Lloc de moriscs, tenia 23 focs el 1609.

Miraflor

(els Poblets, Marina Alta)

(o Binaflor)  Poble (16 m alt) i antic municipi, unit el 1971 a l’actual, situat a la dreta del riu Girona, davant Mira-rosa i Setla dels Llocs, poblacions que dins el Marquesat pertanyien a la mateixa jurisdicció, i per això foren conegudes pels Llocs.

L’església depenia de la parròquia del Verger.

Lloc de moriscs (23 focs el 1609), depenia de la fillola d’Ondara.

Llocs, els -Marina Alta-

(els Poblets, Marina Alta)

Nom popular dels tres pobles de Miraflor, Setla i Mira-rosa, molt pròxims entre ells, que havien pertangut a la mateixa jurisdicció.

Cervera i Tomàs, Josep

(els Poblets, Marina Alta, 16 desembre 1921 – Múrcia, 14 setembre 2015)

Escriptor. Doctor en filosofia i lletres. Fou catedràtic a diversos instituts d’ensenyament mitjà.

És autor del recull narratiu El pequeño corredor y otros cuentos (1954).