Alcalà de Xivert (Baix Maestrat)

Municipi del Baix Maestrat (País Valencià): 167,97 km2, 159 m alt, 7.233 hab (2014)

Comprèn tres sectors: la zona costanera, amb el llogaret de Capicorb; el corredor pre-litoral, separat de la costa per les serres de Xivert, drenat per la rambla d’Alcalà i on es troben les restes del castell de Xivert; i la Vall d’Àngel, on hi ha el caseriu del mateix nom.

L’agricultura és majoritàriament de secà (cereals, garrofers, ametllers, oliveres i vinya) i una petita part de regadiu. La ramaderia, la cria d’animals de granja i algunes petites indústries són el complement econòmic a l’agricultura. Pesca i turisme a la costa.

La vila, situada vora la carretera i la línia de ferrocarril, posseeix una gran església parroquial construïda entre el 1735 i el 1766 amb un campanar de 68 metres d’altitud i una triple portada neoclàssica a la façana. El 1316 l’orde de Montesa constituí la batllia d’Alcalà.

El terme comprèn, a més, el poble d’Alcossebre, els despoblats d’Almedíxer i de Castellnou.

Enllaç web: Ajuntament

3 pensaments sobre “Alcalà de Xivert (Baix Maestrat)

  1. Retroenllaç: Bassecourt i du Pire, Lluís-Alexandre Procopi | Dades de Catalunya i dels Països Catalans

  2. Retroenllaç: Aulerit, pantà d’ | Dades de Catalunya i dels Països Catalans

  3. Retroenllaç: Baix Maestrat, el | Dades de Catalunya i dels Països Catalans

Respondre

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s